Hvorfor er logodesign og merkevarebygging så viktig?

Hvorfor er logodesign og merkevarebygging så viktig?

Hvorfor er logodesign og merkevarebygging så viktig? 2560 1707 Logomarked

Med alt du trenger å gjøre i virksomheten din, kan det være lett å spørre deg selv om firmalogoen din virkelig betyr så mye.

LogoMarked mener; du har så mye som må stemme. Du må få produktet riktig. Du må finne kunder. Du må betale ansatte. Du må markedsføre bedriften. Dette er bare noen få punkter!

Men gjør din logo virkelig en forskjell?

Kort og presist svar: Ja.

Når det gjelder virksomheten, så fungerer en logo som en måte for kundene å gjenkjenne og huske deg på.

Og selv om det er mye mer å merke enn bare logoen du bruker for å representere selskapet ditt, kan det å ha en god eller dårlig logo føre til enten en fortvoksende bedrift og konstant kamp for å bli gjenkjent eller husket.

Det er sikkert en enorm katastrofe å designe din egen logo.

Og å ansette en designer for å lage din logo kan bli dyrt raskt, med mindre du bruker AI til å designe den perfekte logoen. Men vil da må du tenke over om din bedrift skal ha en profesjonell logo av kvalitet som kundene liker og husker, eller en skrukkete logo som kunden tenker “dette er uproft”.

Til slutt vil du være glad for at du har investert i en ordentlig logo som var der fra starten av.

For å inspirere deg til å ta grep og få en profesjonell firmalogo, så har vi samlet sitater om logodesign fra reklamer, eksperter og designere som vi beundrer.

LogoMarked håper at du tenker at logo er svært viktig, og merkevaren din er kritisk for suksessen til bedriften din etter du har lest disse sitatene.

Her er 6 Logodesign-sitater for å forklare hvorfor merkevarebygging er så viktig:
Den første designeren ut er Paul Rand (berømte logoer som IBM, UPS, ABC og mer). Han sier at logoen er en talsmann for merkevaren din til enhver tid:

“Design is the silent ambassador of your brand.” -Paul Rand

Infinity Solutions – Logo designet av LogoMarked
Og selvom design (inkludert logoen din) kan være en stolt ambassadør, er det ikke en selger.

I stedet er det ment å vekke kundenes sinne til et positivt minne eller positiv følelse, noe som kan føre til ytterligere positive (og lukrative) interaksjoner med merkevaren din.

“A logo doesn’t sell (directly), it identifies.” -Paul Rand

Hva identifiserer en logo?

Saul Bass, grafisk designer og Oscar-vinnende filmskaper som har tidløse logoer for merker som Quaker Oats, Girl Scouts of America, United Way, AT&T og andre, har dette å si:

“Logos are the graphic extension of the internal realities of a company.” -Saul Bass

Dette er en påminnelse om at du må skaffe deg logodesign av kvalitet og tilfredsstille kundens behov og erfaring for å vinne.

Den ene vil ikke leve uten den andre.

Men en merkevare er mye mer enn en logo, slik vi blir påminnet av forfatter og merkevareekspert Marty Neumeier:

“A logo is not a brand—it’s only a symbol for a brand. A brand is much more than a logo.” -Marty Neumeier

Firmaets merkevare er innkapslet i kvaliteten på produktet ditt, interaksjonen du har med kundene dine, og hvordan publikum ser arbeidet du gjør.

Å holde logoen enkel er ofte den beste veien å gå. For komplisert kan bety for forvirrende eller rett og slett for vanskelig å huske og gjenkjenne.

Designeren bak den ikoniske Barack Obama-logoen forklarer en viktigere sannhet:

“The strongest logos tell simple stories.” -Sol Sender

Der det er mulig, skal logoen din fortelle en historie. En kort, enkel og punktlig historie.

Men pass på å gå over bord.

Logoen din skal ikke bære byrden av å fortelle hele historien om selskapets historie, tro eller oppdrag.

Alt det trenger å gjøre er å identifisere selskapet ditt.

Som ekspert logodesigner Sagi Haviv sa det:

“A logo is the period at the end of a sentence, not the sentence itself.” -Sagi Haviv

Alt i alt vil logoen din gjøre mye for bedriften din.

Det vil bidra til å gi kundene noe de kan feste sine positive følelser når de samhandler med bedriften din.

En logo kan hjelpe deg med å skille deg ut fra konkurransen ved å bli umiddelbart gjenkjennelig.

Og en merkevarelogo kan påvirke hvor mye potensielle kunder stoler på deg.

Så om du velger at LogoMarked skal designe logoen, velger å designe logoen selv, eller bruker et logo-designverktøy for å få en profesjonell logo på kort tid, betyr det ikke noe.

Men vær så snill, gjør dette året til året du endelig får en profesjonell logo for bedriften din.

Det kan bare utgjøre hele forskjellen.

Bestille ny profesjonell logo? Klikk her.‍

1 kommentar

Logomarked er en profesjonell designer

LOGO MED PASSION

TIL FASTPRIS

Logomarked – Firmalogo, Grafisk Design & Rådgivning

Åpningstider: 09:00 – 18:00
Adresse: Parkalléen 13, 3257 Larvik
Telefon: 477 20 281